Someaspa alkaa vakiintua termiksi, jolla tarkoitetaan asiakaspalvelua sosiaalisen median kanavissa. Millaisia kokemuksia sinulla on? Missä someaspa toimii, missä ei?
Maaliskuussa Niilo-koiran postaus sai reippaanlaisesti huomiota.(Jos et tunne tapausta, googleta vaikka sanoilla ikea niilo.)
Moikka!
VastaaPoistaNiilo vei sydämeni aivan täysin. Enkä vissiin ole ainoa. Tarina oli niiiiin todellinen, että tällaisen (ennen) kahden koiran emännän, oli tosi helppo samaistua siihen. Tarina oli jopa niin hyvä ja hyvin kerrottu että se pani miettimään, onkohan tämä suunniteltu markkinointikikka. Jos oli, niin toimi, ja oli samalla ihan harmiton. Ikuinen epäilijä ja inhorealismi minussa taas nosti uinuvan päänsä. Pahoitteluni siitä! Onneksi nuo piirteet eivät koskaan estä minua nauttimasta Niilon kaltaisista tarinoista, vaan kategorisoin ne mielessäni hieman eri paikkoihin.
Nordeassa on mielestäni hyvin käytetty some-kanavia. Kuulin että jopa snapchatti on heillä käytössä.
Toinen esimerkki on Finnair. Siellä on otettu onnistuneesti käyttöön laaja valikoima some-kanavia. Valitettavasti sisältö, varsinkin tiedottamisessa ei aina ole kovin "kuranttia".
Hauskaa päivää kaikille!
Niilon tarina oli huikea :) Samaa kyllä mietin minäkin, että olikohan kyseessä suunniteltu markkinointi, mutta oli tai ei, pisteet Niilolle!
VastaaPoistaOlen törmännyt muutamien verkkokauppojen kohdalla aspaan Instagramissa. Se on toiminut näiden osalta hyvin ja sitä kautta olen saanut nopeasti vastauksia askarruttaviin kysymyksiin.
Melko vähän tästä someaspasta on vielä omaa kokemusta joten mitään huonoja kokemuksia ei vielä ole ehtinyt kertymään.
Oletteko käyttäneet minkään organisaation chat-kanavaa? Millaista apua ja miten nopeasti sieltä on saatavissa?
VastaaPoistaMeillä on töissä chatti käytössä asiakkaisiin päin ja myös sisäisesti. Itse pidän chatistä.
PoistaMinä olen käyttänyt useankin organisaation. Niin it-järjestelmän tukichattia, Stockmannin asiakaspalvechattia kuin muutaman muun verkkokaupan. Toimivat, jos chatin päässä on todella joku ihminen, jonka tehtävänä on auttaa sinua asiakaspalvelutaitoisesti. Muissa tapauksissa turhaudut hitaaseen reagointiin ja pahimmassa tapauksessa et enää palaa kyseisen yrityksen palveluiden pariin.
PoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaOlen käyttänyt mm. Yliopiston apteekin chat-aspaa, joka on muistaakseni 24/7 auki. Hirmuisen kätevä, kun farmaseutti on koko ajan tavoitettavissa, vaikka palvelua käyttäisikin vain kerran vuodessa. Eipähän tarvitse jäädä keskellä yötä kuumeisen vauvan kanssa miettimään, että miten se Panadolin annostus nyt menikään tms.
VastaaPoistaTulipa tästä mieleen tämä muutaman vuoden takainen juttu, kun someaspa ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. (: http://www.metropoli.net/viihdeuutiset/vrn-asiakaspalvelu-vinoili-asiakkaalle/
VastaaPoista