Miten yrityksen pitää valita käyttämänsä sosiaalisen median kanavat? Tutustu Tommi Hermusen pohdintaan VR:n viestinnästä ja arabien propagandasodasta.
Brändit kasvattavat suosiotaan sosiaalisessa mediassa entistä useammin. Mitä brändejä itse seuraat somessa?
Tämä on Katin ja Outin Sosiaalinen media tutuksi -kurssin (COM8HH003) opeblogi. Opi somea ja tutustu siihen Haaga-Heliassa virtuaalisesti. Tällä hetkellä kurssi ei ole opetustarjonnassa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Olipa mielenkiintoinen tuo Hermusen kirjoittama juttu VR:n varjotilistä. Löysin myös kaksi viikkoa myöhemmin tehdyn postauksen, jossa on "ilmaisia vinkkejä" VR:lle: http://digitalistnetwork.com/tehkaa-perassa-vr/.
VastaaPoistaKävin tutkimassa Twitteristä, ja sain selville että tämän vuoden tammikuussa VR taisi vihdoin myöntyä ja teki itselleen oman tilin (@VRpalvelu)
Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon Hermusen varjotili vaikutti päätökseen. Mielestäni yritysten pitäisi olla juuri niissä sosiaalisissa medioissa, jonne yleisö niitä kaipaa.
Mielenkiintoinen keskustelu. Hermusen idea kahdesta tilistä on mainio. Yksinkertainen Liikennetiedotteet-tili Twitterissä, joka kertoo vain liikennetilanteen, sopii VR:lle ja asiakkaiden tarpeisiin tosi hyvin. Senhän näkee sitten käytännössä mitä asiakkaat käyttävät.
VastaaPoistaSuhteellisen pienellä panostuksella ja vaivannäöllä voidaan saada suuria tuloksia aikaan. Hyvä, että yritykset heräävät tähän sosiaalisen median käyttämiseen, jotteivat tipahda kyydistä aivan tyystin. Katsellessani tuota VR:n Twitter-tiliä, niin ihmettelen minkä takia tällaiseen ei ole ryhdytty aiemmin. Hyvältähän nuo näyttivät ja aika helposti löytää paljon tarpeellista informaatiota VR:n palveluista.
VastaaPoistaEhdin vasta nyt perehtyä tähän tehtävää. Mielenkiintoinen keskustelu oli tosiaan käyty VR:n kanssa. Sellainen vaikutelma syntyi, että perinteikäs organisaatio ei ole vain pysynyt mukana kehityksessä tai ryhtyi vain toimimaan liian verkkaisesti. Ymmärrettävää, mikäli asiantuntemus ei ole riittävä, eikä uutta osaamista ole mahdollista rekrytoida. Some on niin nopeaa, että ennakointiin on viestinnässäkin panostettava koko ajan. Varmasti on paljon organisaatioita, joissa painitaan vastaavanlaisten asioiden kanssa, eivät vain välttämättä ole VR:n kaltaisia isoja laitoksia.
VastaaPoistaJa sitten brändeistä... En henkilökohtaisesti seuraa mitään brändiä sosiaalisessa mediassa. Mielenkiintoinen artikkeli ja vastaisuudessa tulee varmastikin kiinnitettyä aiheeseen eri tavalla huomiota.