6. huhtikuuta 2012

Ostavatko ostetut kaverit

Rahalla saa ostaa kavereita sosiaaliseen mediaan. Tämä onkin varmaan monen mediatoimiston business planissa aika korkealla, ja kauppa käy. Mutta mitä teet tuhansilla tykkääjillä jos he eivät osta tuotetta tai palvelua. Pelkkä näkyvyys Facebookissa ei riitä, eikä web-sivutkaan. Tykkääjät pitää saada klikkaamaan mainoksia tai linkkiä ja näistä pitää päästä yrityksen sivustolle tai verkkokauppaan. No, toki tykkääjille tarjotaan kohdennettuakin mainontaa: vain sinulle - only for You. Vanha Valittujen Palojen kirjeestä tuttu slogan: vain sinut on valittu tämän kirjeen saajaksi ja vain sinulla on mahdollisuus ostaa tämä tuote erikoishintaan, toimii kunnes kaikki huomaavat olevansa valittuja. Fanitus vähentää oikeaa ostamista.  Lue lisää myös Hukkasen blogista.

Hyvässä sosiaaliseen mediaan perustuvassa kampanjassa tehdään some-strategia ja valitaan mitä sovelluksia käytetään. Muista kohderyhmä ja huomioi tavoitteissa mitä tykkääminen saa maksaa. Entä mikä on onnistunut kampanja. Strategiasta ei ole hyötyä jos kampanjalla ja sivustolla ei ole sisältöä. Seuraa ja analysoi näkyvyyttä ja kävijöiden käyttäytymistä sivustollasi. Kenellä on vastuu kampanjasta. Millaisen lähestymistavan valitset. Tutustu menestystarinoihin ja hyviin käytänteisiin. Selvitä kompastuskivet etukäteen. Mieti miten toimit ja miten hallitset verkkomainetta. Muista, että aina on parannettavaa. Lue lisää.
Some markkinointikampanjan tukena
Kotisivu ja blogi somen tukemana


Sosiaalista mediaa kannattaa käyttää markkinoimaan sivustoa. Sosiaalinen media määrittelee vuorovaikutuksen uudelleen. Ota tämä markkinoinnissa huomioon. Perinteistä web-sivua (tai blogia websivuna) tarvitaan edelleen. Erilaisilla some-sovelluksilla houkutellaan asiakkaat sivutolle ja sielläkin tarvitaan toimintaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Creative Commons -käyttölupa
HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.