19. lokakuuta 2011

Mainonta ja klikkaukset

Tiesitkö, että voit ansaita hyvällä blogillasi tai websivustollasi lisätuloja. Suomestakin löytyy tuottavia muotiblogeja, harrastukseen liittyviä blogeja sekä johonkin tiettyyn aiheeseen liittyviä blogeja.

Hakukoneoptimoinnilla (SEO, Search Engine Optimization) pyritään saamaan sivusto esille hakukoneissa joko brändi, markkinointi tai tiedon levittämismielessä. Sivuston suunnittelussa ja toteutuksessa kannattaa huomioida hakukoneet. Sivustolle osoittavat linkit eli linkkisuosio kertovat sivuston arvosta hakukoneissa.

Katso myös mitä hakukoneoptimoinnista sanotaan Wikipediassa, hakukoneoptimointioppaassa ja SEOkirjaassa sekä Analytics.fi blogissa. Tutustu vielä Google Analyticsiin.

Mainokset ja klikkaukset sivuillasi kuin myös sivulla pysyminen voivat tuottaa lisäansioita. Tästä päästäänkin tulospohjaiseen markkinointiin ja webanalytiikkaan eli kävijäseurantaan. Tulospohjaisessa markkinoinnissa mainostaja maksaa vain jos asetettu tavoite on saavutettu. Tavoite voi olla vaikkapa yksi uusi asiakas. Tulospohjainen markkinointi perustuu verkkoliiketoiminnasta saatuun analytiikkatietoon ja siitä johdettuun verkkomainonnan optimointiin.

Jos webanalytiikka kiinostaa, niin ensi kesänäkin on luvassa Web Analytics-kurssi.

Oletko katsonut sivustosi tilastotietoja. Onko sivustollasi kävijöitä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Creative Commons -käyttölupa
HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.