Katso Twitter ja LinkedIn viestintävinkkejä eli mikä toimii sosiaalisessa tiedon jakamisessa niin B2B kuin B2C -viestinnässä. B2B markkinoinnissa käytetään keskimäärin viittä sosiaalisen median välinettä tiedon jakamisessa. LinkedIn on merkittävin, sitten tulevat Twitter, Facebook, YouTube, Google+ ja Pinterest sekä SlideShare. Pinterest on vuodessa noussut kuudenneksi ja LinkedIn on ohittanut Twitterin.
Suosituin suomalaisbrändi Facebookissa maailmanlaajuisesti on Nokia (61.).Twitterissä Nokia on 69. Suomessa suosituimmat brändit FB:ssa ovat Fazer, Fazerin Sininen, Hesburger, Prisma, Silja Line Suomi, Saunalahti ja Finnair. Twitterissä suosituimmat brändit Suomessa ovat Valio ja Tehy.
Kaikki eivät ole Facebookissa, ei edes Suomessa. 53 % USAlaisista on FB:ssa, intialaisista ja venäläisistä 5 %, ruotsalaisista ja tanskalaisista 54 %, norjalaisista 59 %, suomalaisista 42 % ja virolaisista 38 %. Vähiten Facebook-käyttäjiä on Aasiassa (7 %) ja Afrikassa (5 %) ja Pohjois-Amerikassa eniten, 45 %. Eurooppalaisista 30 % on Facebookissa.
Tämä on Katin ja Outin Sosiaalinen media tutuksi -kurssin (COM8HH003) opeblogi. Opi somea ja tutustu siihen Haaga-Heliassa virtuaalisesti. Tällä hetkellä kurssi ei ole opetustarjonnassa.
24. lokakuuta 2012
Onko Facebook standardi maailmanlaajuisesti
Tunnisteet:
Facebook,
Google,
LinkedIn,
markkinointi,
Pinterest,
rekrytointi,
some,
some-sovelluksia,
twitter,
video,
viestintä,
youtube
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Mielenkiintoinen infopaketti! Luvuissa on paljon selkeämmin se, miten todellisuudessa nimenomaan "kaikki" eivät ole tosiaan mukana somessa.
VastaaPoistaNiin. Kun yritys haaveilee venäjän markkinoista (tai markkinoinnista Kaakkois-Suomessa) ja suunnittelee Facebookin käyttöä, kannattaa tutustua myös Vkontakteen. Lue lisää huff.to/QKpufZ
VastaaPoista