24. lokakuuta 2012

Onko Facebook standardi maailmanlaajuisesti

Katso Twitter ja LinkedIn viestintävinkkejä eli mikä toimii sosiaalisessa tiedon jakamisessa niin B2B kuin B2C -viestinnässä. B2B markkinoinnissa käytetään keskimäärin viittä sosiaalisen median välinettä tiedon jakamisessa. LinkedIn on merkittävin, sitten tulevat Twitter, Facebook, YouTube, Google+ ja Pinterest sekä SlideShare. Pinterest on vuodessa noussut kuudenneksi ja LinkedIn on ohittanut Twitterin.

Suosituin suomalaisbrändi Facebookissa maailmanlaajuisesti on Nokia (61.).Twitterissä Nokia on 69. Suomessa suosituimmat brändit FB:ssa ovat Fazer, Fazerin Sininen, Hesburger, Prisma, Silja Line Suomi, Saunalahti ja Finnair. Twitterissä suosituimmat brändit Suomessa ovat Valio ja Tehy.

Kaikki eivät ole Facebookissa, ei edes Suomessa. 53 % USAlaisista on FB:ssa, intialaisista ja venäläisistä 5 %,  ruotsalaisista ja tanskalaisista  54 %, norjalaisista 59 %, suomalaisista 42 % ja virolaisista 38 %.  Vähiten Facebook-käyttäjiä on Aasiassa (7 %) ja Afrikassa (5 %)  ja Pohjois-Amerikassa eniten, 45 %. Eurooppalaisista 30 % on Facebookissa.

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen infopaketti! Luvuissa on paljon selkeämmin se, miten todellisuudessa nimenomaan "kaikki" eivät ole tosiaan mukana somessa.

    VastaaPoista
  2. Niin. Kun yritys haaveilee venäjän markkinoista (tai markkinoinnista Kaakkois-Suomessa) ja suunnittelee Facebookin käyttöä, kannattaa tutustua myös Vkontakteen. Lue lisää huff.to/QKpufZ

    VastaaPoista

Creative Commons -käyttölupa
HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.