- Aalto, T. 2012. Kuinka olla avoin: työelämän uudet viestintätaidot. Finn Lectura.
- Aalto, T. & Uusisaari, M. 2009. Nettielämää. Sosiaalisen median maailmat. Gummerus. Jyväskylä.
- Aalto, T. & Uusisaari, M. 2011. Löydy. Brändää itsesi verkossa. BTJ-kustannus.
- Aaltonen-Ogbeibe, T., Saastamoinen, P., Rainio, H. & Vartiainen, T. Silmät auki sosiaaliseen mediaan. Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan julkaisu 3/2011.
- Alasilta, A. 2009. Blogi tulee töihin. Keuruu: Otava/Infor.
- Azedani, Z. 2015. Pikaopas some-markkinointiin. Lisää asiakkaita ja enemmän myyntiä sosiaalisen median avulla. e-kirja.
- Best Social Media Books 2012 by Raz Chorev
- Heinonen, S. 2009. Sosiaalinen media. Avauksia nettiyhteisöjen maailmaan ja vuorovaikutuksen uusiin muotoihin. Turun kauppakorkeakoulu.
- Isokangas, A. & Kankkunen, P. 2011. Suora yhteys. Näin sosiaalinen media muuttaa yritykset. EVAn raportti. Taloustieto Oy. Helsinki.
- Kangaspunta, S. (toim.) 2011. Yksilöllinen yhteisöllisyys: avaimia yhteisöllisyyden muutoksen ymmärtämiseen. Juvenes Print. Tampere. (Teoksen yksittäisiä artikkeleita on saatavissa sähköisesti: Esim. Epilogi: Yhteisyyden jatkumo ja Traditionaalista yhteisöstä verkkoyhteisyyteen.)
- Korkalainen, T. 2013 (toim). Somepentujen käsikirja - rekrytointi- ja selviytymisvinkkejä sosiaalisen median sokkeloihin. Metropolian digipaino. Helsinki.
- Kortesuo, K. & Kurvinen, J. 2011. Blogimarkkinointi, Blogilla mainetta ja mammonaa. Telentum. Helsinki
- Kortesuo, K. 2011. Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä lvenä ja verkossa. Bookwell Oy. Porvoo.
- Kurio 2016. Some-markkinoinnin trendit 2016. (Ladattavissa pdf:nä)
- Lähteenoksa, M. 2008. Viisas arki. Opas yhteisöllisyyteen. Info kustannus. Helsinki
- Mäkinen, M. 2009. Digitaalinen voimistaminen paikallisten yhteisöjen kehittämisessä. Väitöskirja. Tampereen yliopisto.
- Noppari, E & Hautakangas, M. 2012. Kovaa työtä olla minä, Muotibloggaajat mediamarkkinoilla. Tampereen yliopisto.
- Ossi, M. Kumppanuusmarkkinoinnin opas.
- Otala, L. ja Pöysti, K. 2009. Wikimaniaa yrityksiin - Yritys 2.0 tuottamaan.
- Pönkä, H. 2014. Sosiaalisen median käsikirja. Docendo Oy.
- Roivas, S. 2009: Tietoyhteiskunnan lupaus - Tieto- ja kommunikaatioteknologioiden sosiaalisesta soveltamisesta. Väitöskirja. Tampere University Press. Tampere.
- Seppälä, J. & amp; Väliverronen, E. 2012. Mediayhteiskunta. Vastapaino. Tampere.
- Östman, S. 2015. "Millaisen päivityksen tästä sais?" Elämäjulkaisijuuden kulttuurinen omaksuminen. Väitöskirja. Jyväskylän yliopisto.
Tämä on Katin ja Outin Sosiaalinen media tutuksi -kurssin (COM8HH003) opeblogi. Opi somea ja tutustu siihen Haaga-Heliassa virtuaalisesti. Tällä hetkellä kurssi ei ole opetustarjonnassa.
Aineistovinkkejä
Käytä monipuolista tietoperustaa: kirjallisuutta, artikkeleita, tutkimuksia, opinnäytteitä jne. Alla olevasta listasta pääset alkuun. Bloggaa hyvistä lähteistä vinkiksi muille.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.