Facebookissa on yli 800 miljoonaa käyttäjää ja suurin käyttäjämäärä on Yhdysvalloissa, 155 miljoonaa käyttäjää (49,89 % väestöstä). Vatikaanissa on vain 40 käyttäjää, 4,83 % vatikaanilaisista. Suomi on sijalla 59 reilulla kahdella miljoonalla käyttäjällä (40.38%). Venäjällä on lähes 5 miljoonaa käyttäjää mutta vain 4,29 % venäläisistä on Facebookissa vaikka kolmen viimeisen kuukauden aikana käyttäjämäärä onkin kasvanut 13,12 %. Suurin käyttäjämäärän pudotus on Monacossa (32,22 %). Silti vielä 82 % monacolaisista käyttää FB:ia
Facebook-käyttäjien ikäjakauma Suomessa |
Suurin Facebookin käyttäjäryhmä on 25-34-vuotiaat. Suomi (25 %), Ruotsi (22 %), Venäjä (35 %) ja toiseksi suurin 18-24 –vuotiaat: Suomi (22 %), Venäjä (27 %) ja Ruotsi (21 %).
Top 5 brändit Yhdysvalloissa ovat Starbucks, McDonald’s, Xbox, Walmart ja NBA. Suomessa suosituimmat ovat Fazer, Fazerin sininen, Silja Line Suomi, Hesburger ja Saunalahti. Venäjällä (käyttäjämäärässä sijalla 29) suorituimmat brändit ovat Facebook Venäjä, ESET Nod32 Russia, Audi Russia, Cheaptrip ja Nokia Russia. Ruotsin (listalla 34.) suosituimmat ovat: H&M, Marabou, Hallonlakritsskalle, Nelly.com ja Apotekarnet Julmust.
Viisi suosituinta sivua Facebookissa ovat Coca-cola, Starbucks, Red Bull, Oreo ja Converse. Angry Birds on listalla 12. ja Nokia sijalla 51. Parhaiten kasvavia sivuja ovat Louis Vuitton, Angry Birds, Intel, McDonald´s ja Walmart. Eniten rahaa Facebook-markkinointiin käytetään Japanissa, Cayman saarilla, Venäjällä, Ukrainassa ja Norjassa. Suomi on sijalla 25, Yhdysvallat 10. ja Ruotsi 12. Suosituimmat teollisuuden alat Facebookissa ovat urheilu, muoti ja ruoka.
Tiedot perustuvat Socialbakers –sivuston tilastotietoihin Facebookista. Sivustolla myös Twitter-, Google+-, LinkedIn- ja YouTube-tilastoja.
Tätä on ihan pakko kommentoida, koska Kauppalehti on 19.4. löytänyt saman asian. Lue lisää oheisesta linkistä http://bit.ly/HRJE62 ja ihmettele.
VastaaPoista