Ainakin yksi opiskelija kaipailee tietoa, miten esimerkiksi yhdistys voi valjastaa Facebookin hyötykäyttöön ja käyttää sitä markkinointikanavanaan. Onko joukossamme Facebook-asiantuntijoita?
Tämä on Katin ja Outin Sosiaalinen media tutuksi -kurssin (COM8HH003) opeblogi. Opi somea ja tutustu siihen Haaga-Heliassa virtuaalisesti. Tällä hetkellä kurssi ei ole opetustarjonnassa.
3. huhtikuuta 2012
Oletko Facebook-markkinoinnin asiantuntija?
Tunnisteet:
amk-opinnot,
brändi,
Facebook,
keskustelu,
markkinointi,
some-sovelluksia
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

HH some tutuksi, jonka tekijä on outikati, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla.
Minä en ole mikään asiantuntija tässä asiassa, mutta facebookin sivuilla oli ohjeet kuinka mainostaa. Tässä on linkki kyseiselle sivulle: http://fi-fi.facebook.com/advertising/
VastaaPoistaVarmasti kannattaa levittäytyä muihinkin sosiaalisen median palveluihin.
Lupasin kurssin alussa, että kirjoitan jossain välissä hieman aiheesta. Lähipäivinä laitan postauksesssa linkkilistan vinkkeineen. Kaikki te, joilla on käytännön kokemusta, niin kertokaa ja kommentoikaa. Aihe: yhdistys ja Facebook. Minä itse tekisin yhdistykselle blogilla sivut ja mainostaisin twitterissä ja ehkä facebookissakin. Tiedotteet hoitaisin postauksina. Blogin saa tarvittaessa myös suljetuksi mutta se löytyy hyvin hakukoneillakin.
VastaaPoistaMeidän yhdistyksellä eli kyläseuralla on oma kotisivu (ei blogi) ja yhdistyksen tuottamalla tapahtumalla on oma FB-profiili. Nyt mietinnässä, laitammeko tapahtuman mainoksen Facebookiin pyörimään... itse sitä suosittelin mutta saa nähdä mitä seuran johtoryhmä asiasta huomenna päättää:)
VastaaPoistaAina kannattaa kokeilla. Jos laitatte kotisivulle tietoa tapahtumasta, niin niitä kannattaa mainostaa sekä Facebookissa että Twitterissä. Linkki siis kotisivulle FB- ja Twitter -mainoksista.
VastaaPoistaSaattaa hyvinkin tulla vastustusta koska kaikilla yhdistyksen jäsenillä ei ehkä ole tietokonetta tai eivät ole Facebookissa mutta jos tapahtumaan on tarkoitus saada muitakin kuin yhdistyksen jäseniä, niin kannattaa kokeilla. Miksei Pinterestiäkin.
Kerro miten kävi...
Facebook on hyvä tapa mainostaa ns rennommalla tavalla, siellä voi heittää vähän läskiksikin ja kokeilla rohkeasti uusia asioita nähdäkseen mikä reaktio on.
VastaaPoistaEtenkin tykkäyskilpailut ovat olleet suosittuja lähikuukausina ja niiden suosio on selvästi kasvanut.
Mietimme myös töissäni näitä, ja muistaakseni n.500-1000eurolla yritys saa "takuutykkääjä" -kampanjan facebookissa pystyy, lisätietoja varmasti löytyy linkin alta.